Sunday, September 10, 2006

11OCAK-24OCAK 2004 THAILAND
BANGKOK

1 Dolar=40 Baht 1 Euro=50 Baht

Adrian daha 1,5 yaşında olduğu için bu geziyi onsuz yapmaya karar verdik.Oğlumuzu çok özleyeceğiz diye tatilimizi 2 haftaya indirdik.
Münih havalimanından Thomas Cookla 12saatda Bangkok a uçtuk.
Sabahleyin Bangkok havaalanından çıkarken havanın yüksek nemliliğinden zor nefes aldık.FarukBudak.com dan edindiğimiz bilgi doğrultusunda A2 otobüsü ile Khao San
Road a gittik.Henüz vakit sabah birkaç otel sorduk, hepsi dolu. Bize 'check out' saatinde, yani 12.00 gibi tekrar gelmemizi söylüyorlar.Günlerden cumartesi, bizde weekend markete gidip dönüşte otel bakmaya karar verdik.Sırt cantalarımızı 10B ta emanetciye bıraktık.Weekend markette gerçekten yok yok - ne ararsan var. Bu değişik kokular, ilginç eşyalar ve kalabalıklık bize yorgunluğumuzu unuturdu.Öğleden sonra Khao San a tekrar geri döndük yine her yer dolu Khao San Inn Place de 500B ta zor oda bulabildik.Günü Khao San da geçirdik.
2. gün akşam 20.00 ye Chumphon için otobüs bileti aldık.Sırt çantalarımızı tekrar emanetciye bıraktık. Emanetci akşam 6.30 da kapatacağını daha önce eşyalarımızı almamızı söyledi. Öğlen gibi Siam Road a, oradanda Sukhumvit Road a gezmeye gittik.Buralar Bangkok un en lüks semtleri .Saat 16.30 gibi geri dönmek icin taksiye bindik.Trafik rezalet, aynı Istanbul gibi bir kilitlendi, 2 saat beklemek zorunda kaldık.Khao San a döndüğümüzde saat 19 a geliyordu.Koşarak emanetci kadın a gittim ama kapalıydı.Hemen acentaya koştum, biletimizi yarına değiştirmeye ama şans bizden yana.Emanetci kadının kızı acentada calışıyormuş.Biraz surat etti ama sonunda bize çantalarımızı vermek icin dükkana dönmeyi kabul etti.Akşam sekiz gibi acenta bizi otobüse bineceğimiz yere bıraktı.Otobüs 22.30 da kalktı ve o boş zamanı bira içmekle geçirdik.

CHUMPHON

Sabah 04 gibi Chumphon da olduk.Burası güneye giden yol üzerinde Bangkok la Phuket in tam ortasında diyebiliriz.
Müthiş yorgun ve uykususuz otobüsten indiğimiz yerde Koh Tao ya gitmek için bekleyenler var.Bu bekleme yerinin üst katındaki G.H.da 200 B ta kalmayı kabul ettik. Odada hiç pencere yok,ama temiz bir yer.Sabah 10.00 a kadar uyuduk.
Buradan Chumphon a 16 km. Kuzeyindeki Thung Wua Laen beach e gitmek istiyoruz ama dolmuş bulamadık. 100 er B ta iki tane mobiletci bizi götürmeyi kabul etti. Burası gerçekten çok güzel ve sakin.Yağmur mevsimiymiş, o yüzden buranın deniz çok dalgalı ve plajta hiç kimse yok.
Chumphon Cabana otelde 650B ta kaldık.Fiyat bu otel için çok ucuz.Sezon dışı diye galiba.Otelde bir dalış okulu ve snorkel turları var ama yağmur mevsimi diye kapalı.Sahilde hiç birşey yok.1 tane restaurant var ama ingilizce bilen yok.Tarzanca anlaşarak balık ve bira söyledik.Cabana Resort oldukca büyük ,otel müşterileri için arka tarafında ekolojik pirinc plantasyonları var.Öğleden sonra 2 saat yağmur yağdı.Bizde yağmurda havuza girdik.
2.gün Chumphona dolmuşla geri döndük ve çarşı pazar gezdik. Birkac otel baktıktan sonra Chumpon un güneyinde ki Had Saire beache geldik. Buraya daha cok Thaililer geliyor. Sahilde toplam 5-6 tane pansiyon var,hepsi boş.
Kaldığımız pansiyondan mobilet kiralayıp 20 km uzaklıktaki milli parka gittik. Dönüşte yağmura yakalandık ,epeyce ıslandık.Had Saire nin tam arkasında tepedeki view point ten karşıdaki adaların fotoğraflarını çektik.Yağmur mevsimi olduğundan buralara geziler şu an yapılmıyormuş.
Akşam sahilde Thai lilerin yemek yediği restauranta oturduk.Thaili aile yarım ingilizceyle sahilde tasa benzer şeyler gösterdi bunlardan yiyin diye.Ben kalamar, Simone de onun dediğinden söyledi.Kocaman yengeci kendi kabuğunda pişiriyorlar ve içinde binlerce yengec yumurtası pişmiş halde.Aslında çok üzüldük yumurtadayken yengeci yumurtalarıyla pişirmelerine,ama gene tadı hoşumuza gitti.
2 gün Chumpon yeter - yarın Koh Tao ya gideceğiz.Kaldığımız pansiyondaki kadın bizi sabah 7 gibi limana bırakacak.

KOH TAO

Sabah 7.30 gibi Koh Tao feribotu Chumhpon dan ayrıldı.Tekne insan dolu ve deniz oldukca dalgalı.Saat 10.30 gibi Koh Tao ya vardık.Burası gerçekten çok güzel bir ada.Sadece 3saat uzak olmasına rağmen çok güneşli ve Chumphon gibi yağmur mevsimi değil.
Limandan hemen inince sola doğru 2 km kadar gidince
Saire Beach de Ban's Diving otelde - diving yapacağız diye - 400B ta yer bulduk.
Sahil muhteşem, herkes snorkel yapıyor. Bu tatilden önce Kuşadasında Koh Tao da dalmak için dalış kursları almıştık.Son kurs ta benim kulak zarım delindiğinden, epeycede ağrı yaptığından dalmaya cesaret edemedim. Ben dalmayınca Simonede bensiz dalmak istemedi. Gelecek sefere diyerek sadece snorkel le yetindik bu ünlü dalış adasında.
2.gün mobilet kiraladık adayı dolaşmak icin.Bizim gibi iyi bir mobilet sürücüsü değilseniz hiç kiralamak aklınızdan geçirtmeyin. Tonete Bay yolunun yarısından döndük - yollar keci yolu
gibi dimdik ve toprak - ve denize girmek için Shark Bay a gittik. Burası özel arazi olduğu için dikenli tellerle çevirmişler. Sahilde kimseler yok. Bizde dikenli tellerin altından sahile girdik.Burası adanın ikinci büyük sahili -Chalok Beach ın hemen sol tarafında.
Gece Saire Beach de beach party vardı. Oldukca kalabalık olmasına rağmen çalınan Tekno müzik bize göre olmadığından party den erken ayrıldık.

KOH PHANGAN

Buradan Koh Phangan a geldik.Limandan inince bir sürü insan etrafımızı sardı. Nereye
gideceğimiz şaşırdık. Burası Koh Tao dan oldukca büyük bir ada. Alman gezgin bir bayan 6 kere bu adaya geldiğini ve kuzeydeki Ao Ta Pan Noi sahilinin çok güzel olduğunu söyleyince, biz, alman bayan ve 2 tane de isvecli bayanla taksi jeep kiralayarak oraya gittik. Yol felaket, son derece dik iniş cıkışlarla dolu ve yol
toprak. Bu yola ancak jeep gider. Koy harika: sahilde 5-6 tane kalınacak yerler var. Biz 650B ta Dolphin otelde kaldık.Otel sahibi Thaili ile evli Yeni Zellandalı bir bayan. Türkiyeye bir kere gelmiş ve cok sevmesine rağmen buralara fazla Türk gelmediğinden dert yandı.
Sahilde akşamları BBQ yapan restaurantlar var. Fiyatlarda oldukca uygun. Bir tanesine oturup köpekbalığı ızgara denedik. Plajı ve hoteli çok beğendik, ama daha görmek istediğimiz çok yer var ve zaman kısa...o yüzden sabah ayrıldık ve Had Rin e dolmuş tekne ile 45 dakikada geldik.
Burası adanın en kalabalık sahili ve meşhur dolunay partileri burada yapılıyormuş.
Had Rin tam gezgin durağı.400B ta bir G.H. la anlaştık. Gündüz gene motosikletle şansimiz denedik, ama bu dik ada yolları gerçekten bize göre değil. En azından etrafı görmüş olduk.
Koh Phangan çok yeşil bir ada ve gezdikten sonra bizim guide book da neden bu adaya 'yabani ada' diyorlar anladık. Gece Reggae bara gittik, ve oradaki uçan insanlar izlemek bile çok keyiflidi.
Yarın Koh Samui ye gideceğiz.

KOH SAMUI

Tekneden Samui ye ilk indiğimiz yer olan Big Buddha Beach i görünce bizde biraz hayalkırıklığı oldu . Bizim Koh Samui hayal düşüncelerimize uymadı.
Adanın merkezi Chaweng Beach. Türkiyedeki turistik şehirlere çok benziyor. Bizde kalabalıktan uzak durmak için buranın dışında Menam Beach de kalmaya karar verdik.Hem daha ucuz,hemde daha sakin. Adada otel fiyatları uçuk. Tatilin son günleri olduğu için paraya kıyıp 850B ta denize sıfır olan La Palaz Villa otelde kaldık.
Günümüzü denize girerek geçirdik. Akşam eski balıkcı köyü Bophut Beach e yemek yemeye gittik. Bophut bizim çok hoşumuza gitti. Bir daha gelirsek kesinlikle burada kalırız. Çok güzel barları, restaurantları,gerçek el sanat dükkanları ve pastaneleri var.
2. gün 1600B ta kombine biletle ada turuna katıldık. Önce fil ve maymun showunu seyrettik. Aslında filler için üzüldük ama o kadar mutsuz görünmüyorlardı. Sonra adanın güneyindeki Thong Krut bay a gidip snorkel yaptık. Öğlen yemeğini burada yedikten sonra Buddha Magic Garden e gittik. Daha sonra 2 tane de şelale gezip buralarda buz gibi suya girdik. Günümüz yorucu ve güzel geçti. Az vakti olanlar için bu tur adayı tanıma açısından cok faydalı.
3. günümüzüde etrafı gezerek ve alışverış yaparak geçirdik. Samui den kombine biletle Nathon danGemi+Otobüs+Tren le(yataklı gece tren 40 kişilik vagon -20sinde öksürük var- bir vagonda, tam arkamızda büyük rüzgar yapan fan...iyi uykular..) Surathani üzerinden Bangkok a geri döndük.

BANGKOK
2 haftamız çok güzel geçti ama Adrian burnumuzda tütüyor. Herhalde ondan ayrı daha uzun kalamazdık.Geziyi 2 haftaya düşürmekle tam isabet yapmışız.
Bangkok a bu gelişimizde çin mahallesini gezdik. Burada Wat Trimitri ye gittik ve altın Buddha yı gördük. Yarın dönüş günü ve bu akşam son paramızla bira içerken kesinikle bir gün Adrianla beraber Thailanda dönmeye anlaştık. Gördüğümüz yerlere doyamadık.Bizi bu güzel ülke dahada meraklandırdı. Tekrar geri gelmek üzere ayrılmanın üzüntüsünü ,oğlumuzu görecek olmanın sevinci bastırarak Tayland a elveda diyoruz.

Bu geziden öğrendiklerimiz

1-Khao San Road ın gezginler için bir cennet olduğunu
2-Bangkok ta trafiğin çok kötü ve en iyi ulaşım aracının tuk tuk olduğunu
3-Chumphon için yorum yok mevsim dışı buradaydık.
4-Koh Tao nun snorkel için cennet olduğunu
5-Koh Phangan tek başına gezilecek kadar büyük ve güzel bir ada olduğunu
6-Koh Samui nin diğer adalara göre çok turistik olduğunu

Free Website Counter

Website Counter

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Merhaba
yazılarınızı keyifle okudum özellikle fotolar bir harika.Adrian a benden selam söyleyin onu çok öpüyorum.Sayfanızda gezindikçe sanki o yerleri görmüş kadar oldum.
Sizin gibi gezginler bizim gidemediğimiz yerler hakında hayal gücümüze katkıda bulunuyorlar.